Opleidingen

De jaren leren je de dingen die de dagen niet weten. (Emerson)

ERVARINGEN


  • Werkzaam als therapeute sinds 2007 (Liraz te Leuven, KIDS te Hasselt en mijntherapeut.be te Lummen)
  • bezieler van intensief traject 'traumasensitief lesgeven en hulpverlenen' op KIDS vzw

  • Gezins-en thuisbegeleidster (11 jaar Sint Lievenspoort Gent)
  • personeelszorg (6 jaar KIDS vzw, MFC en onderwijs, Hasselt)
  • Vrijwilliger binnen dovenscholenproject Peru en Bolivia (1 jaar)
  • Ouder sinds 2009 en pleegouder sinds 2015

LANGDURIGE OPLEIDINGEN


  • Gezins- en Relatietherapie (Kern, vier jaar)
  • Orthopedagogiek (KULeuven, 5 jarige masteropleiding)
  • Psychotraumatoloog (VUB, twee jaar)
  • EMDR practioner (Europese erkenning) voor volwassenen

  • EMDR voor kinderen, jongeren (integrativa io, kandidaat practioner)

  • Complex Trauma and Dissociation in Children and Adolescents (Renée Marks, anderhalf jaar, i.o.)

  • Tolk Vlaamse Gebarentaal (CVO, Mechelen, 4 jaar)

  • Postgraduaat autisme en (rand)normale begaafdheid (UCLL, hoorcolleges, 1 jarige opleiding)
  • Academische lerarenopleiding (niet voltooid)

MEERDAAGSE OPLEIDINGEN


  • EMDR en transgenerationeel trauma (Delluci)

  • de versnellingsbank (EMDR, Dellucci)

  • Vroegkinderlijk trauma, hechting en EMDR (A. Delplanque)

  • Het onuitsprekelijk trauma (vroegkinderlijk) door Renee Potgieters Marks

  • Autisme en trauma (diagnostiek en EMDR) KULeuven

  • Trauma Recovery te Connecticut, USA

  • Slapende honden? wakker maken! Een behandelmethode voor chronisch getraumatiseerde kinderen. Arianne Struik. level 1 en 2
  • Stabilisatie bij complexe PTSS. Joany Spierings
  • Introductie TRE (tension release exercises) en hartcoherentie (dialoogplus, Leuven)
  • Introductie Somatic Experiencing (traumatherapie) met extra aandacht voor relational and Attachment trauma olv Dave Berger (SE Belgium)
  • Werken met kinderen: praten, spelen en doen (interactieacademie, Antwerpen)
  • SEO, schaal voor emotionele ontwikkeling (youvolution, Dagmar Oversteyns)
  • Een taal erbij (duplo) en oplossingsgerichte vormingen (Elke Gijbels, Vicky Degraen e.a)
  • Het therapeutisch gebruik van beeldend materiaal, (hand)poppen en verhalen

- Helende verhalen over mooie heksen en lelijke feeën, (G.Gielen) storytelling binnen een therapeutische context

- Psychodrama, puppit kit (Leni Verhofstadt, Pittem) en handpoppen via livingpuppits.nl

- Tarotkaarten als therapeutisch beeldend materiaal (Rapunzel, Greet Splingaer)

  • Sherborne (bewegingspedagogiek)
  • familieopstellingen (ervaring bij Nicky Herkens, Kern) en emotioneel lichaamswerk (Leen dHulster)
  • Hechting: ontwikkeling en problemen:

- Basic trust (methodiek van omgang), pleegzorg limburg,

- Master thesis KULeuven

- mentor Jean-Marie Govaerts (auteur hechtingsproblemen in gezinnen)

  • Video-interactie-analyses (ORION via KIDS en SIG Destelbergen)
  • Coaching van leidinggevenden en in teamconflicten (in company -KIDS- door VOCA, Pieter Vissers-HRwijs en Krista Mommen)
  • Werkstresspreventie en burn-out (IDEWE Hasselt), time management (SIG, destelbergen)
  • Kortdurende vormingen: ecogrammen, kiezen bij morele dillema’s, rouw en verlies bij kinderen, zorg voor kwaliteit, meertaligheid, brussen en hun eigenheid, meertaligheid, nieuw samengestelde gezinnen, nieuwe gezinsvormen, …

SUPERVISIES

  • Guido Vangronsveld
  • Jean-Marie Govaerts
  • Greet Splingaer
  • Peter Rober
  • Dirk Vanmarcke
  • Michel Rosius
  • Freek dHooghe
  • Dr Eric Vermetten
  • Kim Lerouge
  • dr Cindy Creemers

  • Anne Vermeire

  • Clark Baim

  • Renée Marks-Potgieter